Coaching to proces, który pomaga Klientowi wydobyć jego mocne strony, pokonać osobiste bariery i ograniczenia na drodze do celu, efektywnie funkcjonować, a na koniec poprawić jakość życia Klienta.
Tyle definicja.

W praktyce oznacza to wspólną pracę mającą na celu zmianę w życiu Klienta. Zmianę na lepsze. Nawet jak jest już dobrze.
Proces coachingowy może dotyczyć każdego z obszarów naszego życia: relacji, kariery, zdrowia, finansów, a nawet rozwoju duchowego.

Coaching ma zastosowanie w wielu obszarach naszej aktywności życiowej. Czasami wystarczy zająć się jednym z aspektów, aby zauważyć zmiany i osiągnąć rezultaty na innym polu. Poza tym, na różnych etapach naszego życia, ważne stają się inne sprawy.
Zobacz jak to  wygląda u Ciebie.

kolo zycia_2

Sprawdź swój poziom satysfakcji w poszczególnych częściach „Koła Życia” i zdecyduj czy chcesz coś zmienić.
Pobierz pdf Koło_Życia
Jeśli okaże się, że potrzebujesz zmiany umów się na sesję próbną i  rozpocznij swoją podróż ku lepszej jakości życia.

 Sesja próbna

Sesja próbna jest dla klienta i dla coacha. Klient ma okazję doświadczyć coachingu, poznać coacha i jego styl pracy. Na tej podstawie może podjąć decyzje o tym czy znalazł swojego coacha czy ma szukać dalej. Coach poznaje klienta i decyduje czy jego praca może być pomocna dla klienta. Sprawdza również czy temat i zakres coachingu jest zgodny z jego wartościami. Bo jeśli coach nie podziela wartości klienta, to nie jest on odpowiednim coachem dla tego, szczegó;lnego klienta. Sesja próbna trwa zazwyczaj 45 do 60 minut.

Proces coachinowy

Porces coachingowy zazwyczaj trwa od 3 do 12 miesięcy. Częstotliwość spotkań jest ustalana indywidualnie, jednak nie rzadziej niż raz w miesiącu i nie częściej niż raz na tydzień.

W zależności od obszaru i&nbspcelu jaki stawia sobie klient, zawierany jest kontrakt coachingowy na określoną liczbę spotkań, służących realizacji wybranego celu. Kontrakt określa liczbę i czas trwania sesji, sposób pracy oraz deklarowany cel coachingowy. Zawiera również zasady współpracy i warunki odwoływania sesji.

 Cele coachingowe

Cele coachingowe mogą dotyczyć realizacji konkretnego zamierzenia, np. otworzenia działalności gospodarczej, awansu, uwolnienia się z toksycznej relacji, czy zaadaptowania się w nowej roli życiowej. Oczywiście podane przykłady, aby mogły stać się celami coachingowymi są doprecyzowywane podczas sesji. Podczas pierwszej sesji ustalane są kryteria po jakich poznamy, że cel zostanie osiągnięty. I dopiero w takiej formie może być zapisany do kontraktu coachingowego.

Rola coacha

Coach jest odpowiedzialny za proces, który ma doprowadzić do realizacji celu. Oznacza to, że zadaje pytania, pracuje z przekonaniami stojącymi na przeszkodzie do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów, wyznacza zadania pomiędzy sesjami. Używając metafory, rola coacha jest podobna do roli katalizatora w reakcji chemicznej. Jego umiejętności i doświadczenie ułatwiają, a czasmi wręcz umożliwiają klientowi osiągnięcie założonych rezultatów.

Klient w procesie coachingowym

Klient jest ekspertem od własnego życia. Dlatego tylko on może ostatecznie zdecydować co dla niego jest dobre. Klient ma w sobie, wszelkie zasoby potrzebne do realizacji jego celów życiowych. Czasami może tylko nie mieć do nich dostępu. Ale temu właśnie służy proces coachingowy, aby te zasoby odkryć i wykorzystać dla własnego rozwoju i większej satysfakcji z życia.